Bilag 14: Løbende afskrivninger
Kommunens debitorsystem indeholder et afskrivningsmodul, der anvendes til at afskrive alle slags restancer i Silkeborg Kommune, som ikke kan inddrives.
Det er den enkelte sagsbehandler der foretager afskrivningen i forbindelse med behandlingen af den enkelte sag.
Når afskrivningen foretages i afskrivningsmodulet, sker der automatisk bogføring på afskrivningskontoen.
Efter afskrivning dannes der rapporter, der viser afskrevne beløb fordelt på fagområder.
Listerne gennemgås i forhold til for meget modtaget statsrefusion og moms.
Listerne over løbende afskrivninger, sendes en gang årligt til orientering hos Økonomichefen.
Øvrige afskrivninger foretages udelukkende af Regnskabsteamet og inden registrering godkendes de enkeltvis af Økonomichefen.
Økonomi- og IT-staben er ansvarlig for reglernes overholdelse og for ajourføring af bilaget.
Økonomi- og IT-staben
Sektionsleder Søren Vestergaard
Tlf. 21 48 27 15